Renskinn

Det är det absolut bästa att ha under sadel, både förebyggande och om problem uppstått!
Får många förfrågningar om just renskinn!
Själv har jag ett renskinnsschabrak under min bomfria sadel, plus den padd som rekommenderas för bomfritt med paneler.
Paddarna kom till genom att kunder efterfrågade en padd som typ fårskinnspadd, att lägga mellan sadel och schabrak/vojlock. Det är inget jag rekommenderar, för skinnet fungerar inte lika bra som när det är mellan hästen och schabraket/vojlocken.
Sedan kom förfrågningar om renskinnspadd att ha under schabraket, för att hästarna fick skav bakom och under schabrak/vojlock och då har jag gjort en modell som passar mycket bra för det ändamålet. Det innebär att padden blev lite större än tidigare modell.

En del hästar har känslig hårrem vi pälssättning eller fällning och då kan renskinnet hjälpa, så att oönskat skav inte uppstår.

Men tänk på att även kolla sadeln, den kan ha blivit förliten/stor i bomvidden eller om den behöver stoppas om!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0